dinsdag 27 mei 2014

Holy Banana's !

Wat? Meer dan 200 views gisteren? Super, maar vrijwel onmogelijk. Omdat dit mijn tweede dag is van mijn aller eerste blog, denk ik dat er een of andere verse-noob-pagina is. Want daar kan ik mezelf wel onder rekenen in dit geval, toch? Ik hoop natuurlijk dat de trend van zo veel views aanhoudt, maar ik ben bang dat dat tegen gaat vallen. Maar we geven de hoop niet op! Ik zeg, deel deze pagina met je vrienden, familie, klik op +1 en plaats een reactie. Kortom: ga los op alle knopjes die je laptop/tablet/pc/smartphone rijk is!

Twee van mijn nu al (trouwe?) lezers zijn mijn huisgenoten. Één van deze huisgenoten vroeg om coke.. uhh... kook tips. Nu heb ik daadwerkelijk zitten denken wat ik nou zoal kan vertellen over koken, maar dat is vrij weinig ben ik bang. Omdat ik in een studentenhuis woon is het vooral alles grijpen wat er in huis ligt, bij elkaar gooien en hopen dat het met de juiste kruiden of sausjes lekker gaat smaken. Meestal smaakt het eetbaar, gelukkig! Maar waarschijnlijk zouden we het nog opeten als het naar een oud leren bankstel smaakt. Maar ook als luie, arme student wil je natuurlijk wel eens wat lekkers. Lekker eten én lekker drinken. Natuurlijk drinken we wel lekkere dingen maar vaak draait het uit op ongezonde meuk als energiedrink, cola, wijn of bier. Een dagje gezond doen? Ik ga jullie een recept geven dat lekker én gezond is!

Het is ontstaan op dezelfde manier als waarop ik kook. We zaten met zijn allen bij elkaar, lekker op de bank hangend tv te kijken, toen de eerste zonnestralen van het jaar door het raam glipten. Meteen ging er een soort gigantische schakelaar om. We hadden zin in iets 's zomers! een smoothie? nahh.. Er waren alleen nog bananen in huis. Omdat de winkel maar liefst 550 meter lopen is, was het natuurlijk absoluut teveel moeite om even wat fruit erbij te halen. Toen ben ik maar weer, zoals altijd, lekker gaan experimenteren en heb wat rotzooi wat lekker bij elkaar leek, in een kom gedaan en heb de staafmixer erin gezet. De uitkomst was verrassend goed!

Wat heb je nodig? Bananen, melk, suiker/zoetstof en vanille-aroma/vanillesuiker. Hoe je het maakt? Behoorlijk simpel. Neem een liter melk en 1,5 banaan.  Doe deze bij elkaar in een vrij grote beslagkom. We willen namelijk niet straks de hele keuken moeten schoonmaken, want dat kost teveel moeite. Afijn. Zet de staafmixer erin en zorg dat alle banaan verpulverd is, en er dus (bijna) geen stukjes meer in zitten. Voeg nu naar smaak zoveel suiker toe als je wilt! Wil je je suikerinname naar beneden schroeven? Vervang dan de suiker door zoetstof of zoetjes (ja, die kleine pilletjes die je in je thee gooit). Een tip: doe niet zuinig met de zoetstof of suiker, de zoete smaak maakt het helemaal af! Voeg daarna nog ongeveer twee theelepels vanille aroma toe, of 2 zakjes vanillesuiker, en mix totdat dit er allemaal goed doorheen zit. Je kan tussendoor nog wat suiker, zoetstof, vanille , melk of banaan toevoegen. Dit is allemaal naar eigen smaak (:. Serveer in een glas met een rietje en een ijsklontje. Fluitje van een cent, toch?

Zo, nu weet je hoe je super makkelijk een lekker 's zomers drankje maakt. Ik maak het met zoetstof en magere melk, zodat het ook nog eens niet super ongezond is! Het smaakt een beetje naar milkshake. Nom nom nom! Het schijnt vandaag niet heel mooi weer te worden, dus maak lekker je eigen zomersfeer met dit drankje.

Veel drinkplezier!

Bananen-vanille melk! Nomnomnom (:

1 opmerking: